گزارش و تصاویر نشست "تحلیلی بر روند شاخص فقر در ایران طی نیم قرن اخیر"

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۶ کد : ۲۴۹۲۰ پژوهش
تعداد بازدید:۱۵۹
گزارش و تصاویر نشست "تحلیلی بر روند شاخص فقر در ایران طی نیم قرن اخیر"

افزایش درآمد و ارتقاء رفاه اجتماعی در زمره مهمترین هدف‌های کلان نظام‌های برنامه‌ریزی در جهان است. در این راستا، غلبه بر فقر و توزیع عادلانه درآمدها و برخورداری همگانی از مواهب توسعه، ضرورت اجتناب ناپذیر توسعه اجتماعی-اقتصادی کشورها است.

با توجه به رسالت دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی و همزمانی با  12 امین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معاونت پژوهشی دانشکده با همکاری دفتر نهاد مقام معظم رهبری اقدام به برگزاری نشست کمک به حل مشکلات کشور تحت عنوان "تحلیلی بر روند شاخص فقر در ایران طی نیم قرن اخیر" در تاریخ 8 اسفند 1402 با حضور ریاست محترم دانشکده اقتصاد به عنوان رئیس پنل و سرکار خانم دکتر سمانه عابدی معاونت محترم پژوهشی دانشکده به عنوان دبیر نشست مذکور، نمود.

جلسه با استقبال دانشجویان و اعضای هیئت علمی در محل آمفی تئاتر دانشکده تشکیل و در ابتدای جلسه اساتید جناب آقای دکتر عباس شاکری و دکتر فرشاد مومنی عضو هیئت علمی دانشکده و سرکار خانم دکتر فاطمه عزیزخانی پژوهشگر ارشد مرکز پژوهش های مجلس، به عنوان سخنران به ارائه نکات خود پرداختند و پس از آن جناب آقای دکتر سید حسن قوامی عضو محترم هیئت علمی دانشکده و جناب آقای جواد عرب یارمحمدی معاون پژوهشی پژوهشکده امور اقتصادی و دارایی وزارت اقتصاد به عنوان اعضای پنل به بحث و بررسی بیشتر موضوع پرداختند. در پایان جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی نیز برگزار گردید.